5/28/2011

Short Film : SIGNS

pernahkan anda menonton filem pendek ini? pernahkan anda fikir betapa manisnya berkenalan dengan seorang gadis blok sebelah dengan menggunakkan sehelai dkertas dan marker?

ya seharusnya filem pendek ini harus di tonton oleh anda semua, kerana kekuatan filem ini adalah, tidak mengunakan sebarang dialog dan hanya menggunakan sehelai kertas untuk menjadi medium perantaraan atau komunikasi kepada audiens.. ianya satu filem yang cukup istimewa yang saya pernah tonton..

'ini jason, takde awek dan hidup selalu kosong'

'setiap hari dia cuba mencari awek untuk lengkapkan kehidupannya'

'pada suatu hari dia terpandang gadis yang berkerja di blok sebelah'

'lalu si gadis menegur si jason dengan sehelai..(wah comelnya!)'

'lalu si gadis memperkenalkan diri sebagai stacey, sekali lagi pakai kertas!'

'jason memberikan tidak balas yang baik melalui sehelai kertas juga.'

'sekali lagi kertas menjadi agen perkenalan mereka'

sejak dari perkenalan itu, mereka kemain galak berinteraksi antara satu sama lain, dannnnnn (oke letih nak ulang) kertas lah menjadi agen utama dalam komunikasi mereka, gila apa nak bersembang dengan gadis blok sebelah pakai mulut? ntah dengar ntah tidak, ntah-ntah gadis tu bisu kot? oke kembali pada cerita pada filem ini, kita dah sampai pada tahap klimaks dah ni.

'setiap helaian kertas interaksi mereka akan dilekatkan pada fridge rumah jason'

'pada suatu hari gadis itu membuat satu pengakuan yang tak disangka oleh jason'

jika anda semua hendak tahu kesudahan cerita ini saya tinggalkan video filem pendek ini dibawah untuk menjadi tatapan anda semua, sebagai salah satu bukti yang video ni sangat menarik untuk di tonton oleh anda semua, satu lagi hampir 7 juta orang menonton filem ni di youtube jadi sila "enjoice this video!".



3 comments:

Mia L. berkata...

Poor guy. he's so lost & bored with his life. no one to share or talk to it with. until the girl by his window looked at her.. :) MANIS SUNGGUH pertemuan dia.

takky berkata...

dupdap² jantung aku tyme dia dlm lift 2....
don't know why...

Keri Henry berkata...

i like to be that guy....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...