Pages

5/27/2011

Short Film : The Invigilator (Malaysia)

What's happening guys?

Siapa kata sinematografi tempatan kita sucks? Di bawah adalah sebuah short film yang ditulis dan diarahkan oleh Manesh Nesaratnam. Dibintangi oleh muka-muka teater seperti Tony Eusoff, Cheryl Samad dan Zahiril Adzim, short film ini berkisarkan tentang bidang pendidikan dan hubungan keguruan dengan murid-murid yang bermasalah. Sebuah short film yang aku rasa wajib ditonton oleh semua warga guru, terutamanya guru-guru yang sedang menjalani praktikal dan (malangnya) ditempatkan di sebuah sekolah yang rata-ratanya mengalami masalah disiplin.

This video just came out recently dan aku hairan kenapa tak ramai yang memperkatakan pasal short film ni. Ianya awesome, kau tau? Video agak panjang, tapi enjoyable. So, have fun watching!

Editor's rating : 4.5 / 5



4 comments:

Tanpa Nama berkata...

1st.....

Tanpa Nama berkata...

kita boleh beli orang dengan duit...

Mia L. berkata...

WIN! There should be more teachers like him! teachers like Amira are just plain awful doe, buat ni, report, buat tu, report. I have a few teachers in my head that are exactly like her. *sigh. Amira's perception on teenagers pasal malas tu semua, buat aku sedih. looking with one eye sahaja.

And yes, there should be more short films/movie like these. It's a staple to the new generation of movies...

takky berkata...

aku rasa aku paham cite nie until student 2 dpt duet dari cikgu...
whatz is mean??

btw, i hope i can share this on blog if u dont mind....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...