Pages

12/15/2011

Acheh Haramkan Punk Rock :Punkers Dibotakkan Pihak Berwajib

Di bandar Acheh, seramai 65 remaja yang berpakaian seperti seorang punkers ditangkap dan dibasuh oleh pihak berkuasa di sana kerana ia dianggap sebagai satu ancaman kepada umat islam yang lain. Mereka terdiri dari 59 remaja lelaki dan 6 remaja wanita. Mereka merupakan pendengar muzik punk, tetapi rantai leher dan semua peralatan mereka di buang ke dalam kolam. Kemudian mereka terpaksa melepakkan diri di dalam kolam tersebut untuk permbersihan rohani katanya. Aku tak tahulah apa punya pemikiran sesetengah rakyat Indonesia ni.



65 orang remaja ini kemudiannya dihantar ke sekolah polis untuk menerima bimbingan mental dan rohani selama sepuluh hari. Hanya selepas itu mereka dibenarkan pulang ke rumahIa adalah usaha terbaru dari pihak berkuasa disana untuk menggalakkan nilai-nilai moral yang tegas di Aceh, lebih dari 240 milion orang di sana telah dikenakan dasar undang-undang sebegini.













Zina dihukum dengan cara merejam sehingga matihomoseksual telah dimasukkan kedalam penjara ataupun merotannya di khalayak ramai dengan rotanwanita telah diberitahu bahawa memakai tudung adalah suatu kemestian, tetapi seluar yang ketat adalah diharamkan di sana. 







Fauzan, 20 tahun " kenapa rambut saya menjadi mangsa? sedangkan ia tidak mengganggu orang pon".

Obiefiend berkata

This is just so damn ridikeles but at the same time so damn lol. Ridikeles pasal pihak polis menahan orang atas dasar cara pemakaian mereka. Lol pula pasal Indonesia is LOLercopter.

Diharap pihak berkuasa Malaysia tidak akan melakukan perkara yang sama di Malaysia. Bukan apa bro, kalau pihak berwajib keagamaan kita buat benda yang sama nanti Indo akan cakap "Dasar Malon! ini juga mau dimalingi Malinshit ya?" . Jadi untuk menjaga maruah negara dan menyelamatkan keduataan kita dari dibaling tahi lagi, aku berharap Malaysia tak akan buat benda bodoh macam ini.


+sumber

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

1st

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...