Pages

12/19/2011

Ludah Muka Mahasiswa?



Ludah Amerika - hujan


" Jangan sampai kami jumpa kau, kami tampar kami ludah muka kau, jangan sampai satu hari kami jumpa, kami ludah. Berani kau kurang hajar dengan kami ye. Ini semua panglima-panglima perang tau, ini semua panglima-panglima melayu. kami tak gentar!!!! takbir! Allahuakbar! Takbir! Alahuakbar! Umno?? 


Sedikit rentetan :

Jika dikaji sejarah umat Islam, akan ditemui salah satu subjek yang menyebabkan umat Islam saling berselisih adalah berkenaan politik. Perselisihan ini bukan sekadar debat dan saling memulau, akan tetapi menyebabkan pengangkatan senjata dan pertumpahan darah.

Sebenarnya Islam sudah meletakkan kaedah politik yang tersendiri. Sebagai agama yang lengkap, Islam tidak lupa akan isu politik dan kepimpinan. Hanya saja di kalangan umat Islam ada di antara mereka yang tidak sampai ilmu berkenaan hukum politik Islam, atau mereka salah faham terhadapnya, atau mereka mentakwilkannya atas sebab-sebab tertentu.

“Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang kafir.” [al-Maidah 5:44]

Untuk Kandungan terperinci mengenai politik sila baca dan fahami:
Hafiz firdaus


anak diorang takde yang belajar ke? ke semua rempit. Opsss sori.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...