Pages

6/27/2011

Punk BerTaqwa??

Taqwacores


Peringatan : Topik yang aku akan keutarakan mengandungi unsur-unsur keganasan,sek rambang, perkauman, menyentuh sensitiviti agama, dan juga dapat memesongkan akidah pembaca yang membacanya. Dan anda diharapkan jangan membacanya dalam keadaan serius, sebabnya aku cuma bergurau saja.


Klik Untuk Pembesaran +google


Masuk ni dah dua kali aku tengok movie ni (baru 2 kali). Tetapi aku masih gagal mencari kebaikan dalam filem ni. Filem ni boleh dikatakan agak berat walaupun filem ini berkisarkan tentang Punk-Punk Amerika yang beragama Islam. Kalau korang tengok kompem dalam kepala otak korang cop diorang memang songsang. Mungkin didalam filem terdapat perjuangan anak muda memartabatkan agama Islam. Tetapi kebanyakkannya dalam filem ini banyak menunjukkan Kejahilan diorang je dari kebaikan. Jadi aku sarankan korang fikir banyak kali untuk menonton filem ini sebelum meluahkan makian-makian berunsur lucah dan hak asasi binatang haram. 


trailer


Sedikit preview :

Filem ini berdasarkan novel hasil tulisan Michael Muhammad Knight, seorang mualaf America, Journalist dan pemuzik. Penulisannya banyak mempengaruhi budak-budak dekat Amerika. Dia banya bercerita tentang budaya islam di sana. Dia start Memeluk Islam sejak berusia 15 tahun dan mula tertarik dengannya sejak berusia 13 tahun.


Sinopsis filem ini mengisahkan tentang Yusef, Generasi pertama anak keturunan Pakistan yang berjaya melanjutkan pembelajaran dalam bidang Engineering yang telah melepakkan dirinya bersama golongan-golongan punk muslim di Bufallo, New York. Dia akhirnya terjebak dan telah terdedah dengan golongan-golongan punk yang memperkenalkan Taqwacores pada dia.


Unsur-Unsur keji yang terdapat dalam filem ini ialah mabuk, Menghisap dadah, Sek Bebas,Umat Islam bertatu,mengganggu kenteteraman awam, Bawa Quran merata-rata, Sembahyang dalam tandas, imam seorang perempuan, azan menggunakan gitar karen, Isap konek dan ludah air mani kepada orang,  dan beberapa unsur negatif lain yang cuba disampaikan. Walaupun mereka cukup sembahyang 5 waktu tetapi aku rasa tak perlu nak campur adukkan soal agama dengan fahaman ideologi ni. Punk-punk, agama-agama. Jangan campur adukkan. Korang yang menilai aku hanya sampaikan agar tiada yang terjebak dan terpesong.


+Sumber
ada yang memaki dan ada yang menyokong
maki
maki2
menyokong



4 comments:

aina abd jamil berkata...

i'd really like to watch how bad is this movie. i've heard bout taqwacore bfore nut unable to see any proof of anyone who really take it seriously.

aina abd jamil berkata...

*but

avid berkata...

haha..the hell with secularism!

...Pinx.... berkata...

Bila movie ni na masuk wayang kt Malaysia? ke tak lepas?
ada link nak download? nak tengokkkk ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...