Pages

6/04/2012

Review Darah : Ichi The Killer [2001]




Ichi The Killer sebuah filem yang cukup mencabar. Ia juga sebuah filem yang menyakitkan. Aku menonton menggunakan player DVD dan permasalahan yang dihadapi oleh aku ialah remote control untuk player itu sudah rosak. Jadi aku terpaksa menontonnya tanpa perlu forward. Banyak terkandung adegan yang membuatkan kemaluan/kote/penis/alat kelamin/zakar aku senak. Filem ini memang kotor dan tidak sesuai untuk ditonton oleh mereka yang berhati nurani dan kanak-kanak yang belum pernah pancut air maninya atau matang.

Berlatar belakangkan kehidupan Yakuza di Jepun. Geng yang menggunakan aktiviti kezaliman dan keganasan yang melampau. Mengisahkan tentang Ichi seorang stranger yang menjadi buruan para yakuza yang lain. Juga seorang psiko. Kakihara pula seorang yakuza yang bermulut luas. Terbelah macam joker. Dia seorang yang suka menyeksa dan amat suka dan terbiasa dengan kesakitan. Bersama geng-gengnya yang lain, dia cuba mencari bosnya yang juga kes kehilangannya bersangkut paut dengan Ichi.

Kehidupan Ichi di dunia sebenar adalah seorang nerd atau noob atau skema yang masih terkenangkan kisah lampaunya. Kisah lampau yang hambar. Kalau melihat caranya, kenapa ia menjadi watak utama sebagai seorang pembunuh sedangkan Kakihara mempunyai Karisma, menarik, jahat dan penuh perwatakan sebagai pembunuh.? Jawapannya ialah Ichi mempunyai kebolehan yang sangat melampau dalam membunuh berbanding Kakihara yang hebat menyeksa orang. DANG!!

Screenshots:
Kakihara








Ichi the killa not filler!!



Apa yang terkandung didalam filem ini?

Darah, usus berselerakkan, pelacur, penyeksaan dan adegan berbau bangkai.

Moral value:
Jangan jadi yakuza. jadilah doktor dan ambik jurusan kedoktoran seperti Paan.

Pengarah : Takashi Miike
Pelakon : Tadanobu Asano,Shinya Tsukamoto,Nao Omori,Alien Sun

Based dari komik.



Amaran : Penjelasan untuk review ini adalah mengikut alunan otak penulis. Jika terdapat sebarang fakta yang bercanggah, ia disebabkan kerana filem ini sudah merosakkan sedikit pemikiran penulis untuk berfikir.

1 comments:

Jarr berkata...

aku nak pinjam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...