Pages

2/13/2011

Happy Forever Alone Day!


Deskripsi
Forevor Alone Day adalah hari peringatan yang disambut pada February 14 untuk meraikan kesunyian, kesepian dan ke-pathetic-an manusia sejagat. Ianya dinamakan bersempena dengan karakter 'Rage Guy' yang berleluasa di 4Chan, Tumblr dan FunnyJunk.

Ritual
Forever Alone Day secara tradisinya dengan berpura-pura/berfantasi melakukan aktiviti romantik seperti tengok wayang, makan malam romantik, berkayak, membeli bunga dan membeli kad ucapan. Bezanya dengan Valentine's Day, semua aktiviti tersebut dilakukan dan ditujukan kepada siri sendiri.

Tengok wayang sorang-sorang, makan malam romantik sorang-sorang, berkayak sorang-sorang, membeli bunga dan kad ucapan dan kemudiannya menghantar kepada diri sendiri.

Beberapa contoh kad ucapan Forevor Alone Day yang boleh didapati di pejabat pos berhampiran.

Kelebihan

Berbanding dengan Valentine's Day, Forevor Alone Day bebas dari sebarang kontroversi. Ianya sah di sisi Islam, bersifat universal dan menguatkan self-appreciation diri sendiri. Berbeza dengan semangat Antivalentinism, hari ini disambut dengan penuh humor sekaligus boleh menawarkan alternatif dari ketegangan antara golongan kapitalis dan anti-kapitalis.

Happy Forevor Alone Day, everyone!

3 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

Takpe.
Nanti kak sambut ni.
Ha ha ha.

the anonymous walker berkata...

wahhh. dan tak mungkin ada anti-forever alone kan ? hahha LOL

hashimi_chopper berkata...

this should be posted under the tag 'sarcasm' rite? terasa...hoho

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...