Pages

2/28/2011

Video : Insiden Rempuhan Dalam Critical Mass di Porto Alegre, Brazil

What's happening, guys?

Sedikit info tentang Critical Mass :
- ianya merupakan event berbasikal yang selalunya diadakan pada setiap Jumaat terakhir setiap bulan, berskala global (termasuk Malaysia, walaupun komuniti penunggang basikal yang menyertainya masih kecil - menurut sumber rapat) di lebih 300 bandar seluruh dunia. Idea Critical Mass dikatakan berasal dari San Francisco pada 1992. Untuk bacaan lebih lanjut, sila Google sendiri.

Video di bawah menunjukkan satu insiden di mana sebuah kereta merempuh sekumpulan penunggang basikal dalam program tersebut secara membabi buta.

Pada pendapat aku la kan, walaupun dalam kes ni pemandu kereta tu memang dah gerenti salah, sebenarnya ada juga timbul rasa berbelah bagi dalam diri aku sebab ye lah... dah kau ramai-ramai block jalan kenapa? Buatnya ada ambulans dari belakang, dengan cara kau bawak macam nak pergi bersiar-siar di tepi paya, tak ke mampus pesakit dalam ambulans mahupun pesakit yang sedang menunggu untuk dibawak naik ke ambulans tu? In this case, you might second your thoughts. Jalan ikut tepi kan boleh... lantaklah sana. Aku bukan ada basikal pun.



inb4 : "SPARE!"

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

vw golf?

coollll.....

hashimi_chopper berkata...

walaaaaaaa.....

haha! "SPARE!"

Mia L. berkata...

and the fucking dude used a VW car?
Christ sake! pakailah something else other than VW! Buat rosak imej kete fevret aku je. damn this guy's a butthead. ahahha. but seriously la. Kesian kat those who got run over.
They must be horrified with what happened. Siap ada wife lagi haaa..
Pergh. I wouldnt want THAT to happen.

Ever considered the guy may be drunk? that's why he did that? haha. whatever his motives was, he did it. Successfully. Congratulations to the asshole.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...